sobota, 25 czerwca 2011


Przyszłość luksosowych wódek markowych


Każda ze znanych marek produkujących do tej pory wódki smakowe (Żubrówka, Żołądkowa, Krupnik) weszła w rynek wódek czystych. Mimo, iż dotychczas trend był raczej odwrotny, tj. znane marki wprowadzały na rynek likierowe wersje swoich produktów. Soplica zainwestował w orzechówkę, furorę robią od dawna smakowe likiery innych markowych wódek, np. Bolsa, które doskonale dopasowują jako baza do likierów.

Przetasowanie na rynku luksusowych alkoholi raczej omija najlepiej sprzedające się marki. Są to tradycyjnie wybierane alkohole na prezent, niż te do codziennego spożycia. Nie pojawiła się jeszcze wersja kolorowa Pana Tadeusza, Chopina. Markowe Belweder , czy President także trzymają się jednej wersji. Statystyki pokazują, że co raz chętniej kupujemy wódki kolorowe : wiśniówkę, cytrynówkę. Nie stronimy też od żubrówki czy gorzkiej żołądkowej, te marki tradycyjnie już są chętnie kupowane i znane niemal przez wszystkich. Ale czy równie chętnie sięgać będziemy po Krupnik czysty? Być może już niedługo pojawią się czysta wiśniówka, czy Orzechówka ? Czysta deLuxe wzięła rynek szturmem. Inne marki są tuż za nią, ale jest tylko kwestią czasu, gdy na stołach w Polsce zaczną królować rodzime destylaty zamiast luksusowych alkoholi zachodnich. Może to i dobrze?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz